6 lipca 2013

Maseczka z sody oczyszczonej - sposób na trądzik

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moim nowym odkryciem, a mianowicie maseczką, którą ma dobry wpływ na moją cerę.

Maseczka polecana jest osobom, które mają tłustą, trądzikową cerę, gdyż normuje ona wydzielanie  sebum. Pomaga zwalczać wągry, pryszcze, zaskórniki. Wiele osób twierdzi, że przy regularnym stosowaniu ( około raz w tygodniu ) stan cery może się poprawić. Może ona leciutko spłycić blizny po trądziku i pomóc w gojeniu się ranek. Ja stosuję ją już 3 tydzień z dobrym rezultatem. 
 
Czego potrzebujemy do jej sporządzenia? 
  • sody oczyszczonej
  • wody ( może być mineralna lub przegotowana )



Opcjonalnie:
  • dowolnie wybrany olejek - ja dodałam około 10 kropel olejku jojoba, dzięki niemu nie wystąpiły żadne podrażnienia, polecam jeśli macie skórę suchą, wrażliwą
  • dowolnie wybrany owoc - polecam banana lub śliwkę ( szczególnie dla osób z cerą naczynkową )

Możemy przygotować ją w proporcji 1:1 lub dobrowolnie zmodyfikować przepis. Ważne by wyszła taka 'papka', która nie będzie spływała z buzi.
Ja zmieszałam 3 łyżeczki sody + 2 łyżeczki wody + 10 kropel olejku jojoba


Maseczkę trzymamy na buzi około 15-20 minut. Możemy nałożyć ją na całą twarz, bądź na niewielkie jej obszary,  na których mamy problemy skórne.
U mnie nie wywołała żadnych podrażnień, jednak gdybyście czuły jakieś silne pieczenie, szybko ją zmyjcie. Możecie wcześniej wykonać test na mniejszym obszarze i ocenić jej wpływ.

EFEKT:
buzia jest dogłębnie oczyszczona, dobrze wygładzona, miękka

Maseczka zawita na dłużej w mojej pielęgnacji ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz